Еразмус+ КА229 проект „Кретаивни читатели“ 2019-2021

Еразмус+ КА229 проект

„Кретаивни читатели“

(Creative readers) 

2019-2021

Copy (2) of NA-Logo-H_MK-240909 Copy of logo-plus_0

Посетете ја веб страната на проектот на следниот линк

LOGO - Creative Readers

Литературен конкурс по повод 21 Март – Меѓународниот ден на поезијата

Конкурс за 21 Март

Одбележување на  21 Февруари – Меѓународен ден на мајчиниот јазик

На 21.2.2020 година, со цел одбележување на 21 Февруари – Меѓународниот ден на мајчиниот јазик, во просториите на училиштето, се одржа поетско читање на коешто учествуваа учениците коишто беа наградени на претходно распишаниот литературен конкурс за поетски творби на тема „Мајчиниот јазик е духовно богатство што вреди да се чува и негува“ за учениците од III до  IX одд., во рамките на училишната библиотека.

Поетското читање започна со рецитација на антологиската песна „Везилка“ на Блаже Конески преку снимена youtube верзија. По најавата за поводот и значењето на 21 Февруари – Меѓународниот ден на мајчиниот јазик, беа доделени дипломи за освоено место на училишниот литературен конкурс на следниве ученици:

Одделенска настава

  • 1 место: Диона Боримечковска 3-3 одд.
  • 2 место: Михаела Јаневска 3-1 одд.
  • 3 место: Анџела Стамкова 5-2 одд.

 Предметна настава:

  • 1 место: Катерина Иванова 7-6 одд.
  • 2 место: Ива Даутовска 9-5 одд.
  • 3 место: Милијана Стојановиќ 9-4 одд.

Наедно, беа доделени пофалници од училишната библиотека на учениците чиишто творби беа успешни според наведените критериуми во конкурсот:

Одделенска настава

  • Филип Анастасов 3-1 одд. „Мајчиниот јазик е духовно богатство што вреди да се чува и негува“
  • Вангелија Митаноска 3-4 одд. „Светот на книгата“
  • Ева Бранковска 3-1 одд. „Мајчиниот јазик е духовно богатство што вреди да се чува и негува“
  • Немања Јорданов 5-6 одд. „Мајчиниот јазик – љубов најголема“
  • Валерија Мит аноска 3-4 одд. „Летечки букви“
  • Максим Збилиќ 3-1 одд. „Мајчиниот јазик е духовно богатство што вреди да се чува и негува“
  • Теона Анѓеловска 5-5 одд. „Мајчиниот јазик“
  • Виктор Мисаиловски 5-1 одд. „Мојот мајчин јазик“
  • Константин и Елена Брајаноски 5-5 одд. „Мојот мајчин јазик“
  • Ана Станчева 3-1 одд. „Мајчиниот јазик е духовно богатство што вреди да се чува и негува“

Предметна настава

  • Анастасија Симовиќ 9-5 одд. „Мајчиниот јазик е духовно богатство што вреди да се чува и негува“
  • Христина Младеновска 6-1 одд. „Мајчиниот јазик“
  • Георгина Митревска 6-1 одд. „Мајчиниот јазик“
  • Рената Синадиновска 8-5 одд. „Мајчин јазик“

Литературен конкурс на тема „Mајчиниот јазик – духовно богатство што вреди да се чува и негува“

Литер. конкурс Мајчин јазик

Активности во рамките на проектот текот на првото полугодие од учебната 2019/20 година

Во рамките на КА229 Еразмус + проектот „Креативни читатели“, учениците, наставниците и библиотекарот од нашето училиштево текот на првото полугодие од учебната 2019/20 година, реализираа голем број активности кои ја поткрепуваат целта на проектот, да се зголеми поттикот за читање книги (лектирни и нелектирни изданија), но и да се подобри вештината за анализирање на содржината, ликовите како и на пораките на авторите.

АКТИВНОСТИ НА УЧИЛИШНАТА БИБЛИОТЕКА

На 26.9. и 27.9.2019 год., по претходен договор на одделенските наставници со библиотекарот на училиштето, учениците од II-1,2,3,4,5,6 одд. имаа можност организирано да ја посетат училишната библиотека. Целта на организираната посета произлезе од наставната содржина Посета на училишната библиотека, согласно со наставната програма по предметот Македонски јазик за второ одделение за деветгодишно основно образование.

Учениците се запознаа со поимот библиотека како посебен училиштен простор и со начинот на којшто таа е организрана и функционира во училиштето. Тие се запознаа со библиотекарот кој е одговорен за работата на библиотеката. Библиотекарот преку прашања и одговори им објасни на учениците што претставува библиотеката, за бројноста и различноста на книгите, за начинот на нивното користење и основните правила за однесување на корисниците на училишната библиотека согласно со Кодексот. Исто така, беа запознаени и со протоколот за библиотечни услуги. Преку непосредната комуникација, беа реализирани наставните цели на организираниот час во училишната библиотека, односно ученикот да го потврди наученото и да се оспособат за користење на услугите на училишната библиотека и правилно однесување со книгите, а пред сè да развива интерес за книгата како извор на учење, како и да ја користи библиотеката како простор на знаење.

Исто така, со учениците од III-1 на 25.10.2019 год., во рамките на училишната библиотека беше организирана креативно-творечка работилница на тема „Книгата ми го осветлува патот по кој чекорам“. Предвидените активности вклучуваа цртање ликовни творби со мотиви за книгата или илустација на содржини одпрочитана книга, како и кратка содржина на прочитаната книга.

Беа реализирани однапред поставените цели на креативно – творечката работилница, и тоа: стимулирање на навиката за читање кај учениците, поттикнување и развивање на креативниот потенцијал кај учениците, истакнување и мотивирање на талентираните ученици, меѓусебно дружење и интеракција на учениците, афирмирање на училишната библиотека и нејзините можности, унапредување на соработката помеѓу библиотекарот и одделенските наставници.

Учениците од IV-1 одделение НА 13.12.2019 год.  пак имаа можност да креираат во рамките на Креативно-творечката работилница која беше изведена во соработка со училишната библиотека, а во која имаа можност да го илустрираат својот омилен лик од едно омилено дело кое го имаат прочитано по сопствен избор, а исто така и да ги опишат настаните во истото.

СРЕДБА СО АВТОР

Учениците од III-1 одделение на 28.10.2019 година имаа можност да се сретнат и да разговараат со авторката на лектирата „Децата од моето училиште“ и да поставуваат прашања во врска со содржината на делото како и со тоа како авторите пишуваат дела.

ОБРАБОТКА НА ЛЕКТИРА СО ИНТЕГРАЦИЈА НА ДРУГИ ПРЕДМЕТИ 

На 11.12.2019 година учениците од  III-3 одделение интегрираа и други предмети во обработката на лектирата „Доктор Офболи“ па разговараа за природните ивеалишта на животните споменати во лектирата, споредени со живеалиштата на животните во лектирата,  потоа интегрираа математика па направија истражување во одделението со кое открија и групираа: Најсакани животни на докторот и помалку сакани животни на докторот; Особини на животните; Шумски животни, домашни животни, животни од џунглата и птици. Потоа податоците ги претставија во табела/дијаграм и истите ги прочитаа. На крајот на часот по физичко ги имитираа движењата на животните.

ЧИТАМЕ И СЕ ЗАБАВУВАМЕ

Ученицит од IV-1 20.12.2019 год. имаа можност да се забавуваат и да ја обработат приказната за „Вики и очилата“ така што одговараа на прашања поврзани со содржината или предвидуваа што ќе се случи понатаму со помош на „Читачкото тркало“.

Учениците од IX одделение во декември пак ја обработуваа лектирата „Црни овци“ од Катица Ќулавкова на начин на кој тие сметаа дека е најзабавен. Така една паралелка ја обработуваше со квиз, друга со игра слична на „Не лути се човече“ и игра слична на монопол.

КРЕАТИВНО ЧИТАЊЕ – МОЈА ВЕРЗИЈА

Учениците од III-1 одделение на 02.12.2019 година исто така ја обработуваа лектирата „Шеќерната приказна“ од С. Јаневски и изработија свое шеќерно дете од бонбони, бисквити и желе обидувајќи да го илустрираат главниот лик во приказната со сите негови карактеристики.

Учениците од III-3 одделение на 11.12.2019 година успешно ги илустрираа и опишаа ликовите од лектрата „Доктор Офболи“ од Корнеј Чуковски.

Учениците од V-3 и V-6одделение како и членовите од eTwinning секцијта  се соживееја со доживувањата на Пинокио и изработија свои сликовници или е-сликовници, па можат да уживаат во приказната гледајќи ги сликите на Пинокио и другите ликови. (11.11.2019 година)

Учениците од VI-5 одделение на неколку часа во месец декември ( 16, 19, 23 декември) на часовите по македонски јазик обработуваа лектирно дело, не од задолжителните лектири предвидени со годишната програма, туку книга со содржина соодветна на возраст на учениците. Секој ученик по сопствен избор имаше одбрано книга која беше прочитана и прераскажана. Учениците дискутираа за настани и дејства и состојби кои ги воодушевиле од самата книга (а имаа широк спектар на книги од домашни и странски автори) или настани кои сакаат да ги доживеат. Покрај дискусија за содржините сите ученици изработија заеднички хамер на кој на креативен начин со цртежи, пораки и хартиени изработки претставија мотив од прочитаната книга. На часовите имаше прекрасна работна атмосфера, се надополнуваа со идеи меѓусебно и сите замаа активно учество во активностите.

Учениците од VII одделение пак на 18.11.2019 година креираа своја верзија на лектирата „Силјан Штркот“од Марко Цепенков во вид на стрип. Ја користеа бесплатната веб-страница  https://makebeliefscomix.com на која може да се прават стрипови. „Овој интересен начин на обработка предизвика сите ученици да го прочитаат делото, да направат план на панелите од стрипот и да работат.“ – рече наставничката. Од друга страна, ученици од оваа генерација рекоа дека прекрасно си поминале на часот и би сакале уште вакви креативни часови. Ова се некои од нивните верзии.

https://www.makebeliefscomix.com/Comix/?comix_id=21111103C2801597

https://www.makebeliefscomix.com/Comix/?comix_id=26017466C2800094

Учениците од драмската секција во V  одделение ни ја развеселија Новата година со своја претстава.

Книжевна средба со современите автори на литература за деца

На 3.12.2019 година, по претходен договор и соработка на библиотекарот на училиштето Благица Ангеловска, беше реализирана книжевна средба со современите автори на литература за деца Ксенија Трајчева Маказлиева, Ванчо Полазаревски и Наум Попески, а истата е дел од активностите предвидени за реализација во Еразмус+ КА229 проектот „Креативни читатели“.  Настанот се одвиваше во просториите на локалната Градска библиотека „Јане Сандански“, Аеродром. Учесници беа група ученици од I, V, VI, VII, VIII и IX одд. коишто однапред добија определени задачи и активности од страна на библиотекарот.

Книжевната средба започна со кусо претставување на наведените автори пред учениците читајќи им дел од нивното литературно творештво. Согласно со целите на планираната активност, учениците интерпретираа по неколку песни на присутните автори и се претставија со две драмски изведби на нивни адаптирани прозни текстови. Дел од учениците се претставија со лични прозни и поетски творби, по што писателите им упатија позитивни критики и им дадоа сугестии и во иднина да продолжат да творат. Истовремено, неколку ученици твореа ликовни творби со мотиви на книгата. Учениците им поставија прашања на авторите со што ги збогатија своите претходно стекнати знаења за нив. Целиот книжевен настан се одвиваше во позитивна атмосфера и со непрекината интерактивна комуникација помеѓу учениците и авторите што пробуди огромен интерес и желба повторно да се реализира ваква книжевна средба.

Креативна јазична работилница по германски јазик

На 25.11.2019 година во рамките на проектот германски јазик од прво одделение, а во соработка со Гете Институт Скопје, се одржа креативна јазична работилница. Во рамките на работилницата учествуваше писателот и илустратор Јенс Расмус од Германија. Во рамките на работилницата учениците  имаа можност да го слушаат германскиот јазик од мајчин говорител,  да разговараат со него на интересни теми како животни, пријателство, активности во слободно време и заедно со писателот да илустрираат и напишат мала книга на германски јазик.

Дисеминација на активностите од првата мобилност на наставници во рамките на КА229 проектот „Креативни читатели“

На 07.11.2019 година за време на Наставничкиот совет се одржа дисеминација на активностите од првата мобилност на наставници во рамките на КА229 проектот „Креативни читатели“ која се реализираше во периодот од 14-18.10.2019 година во Липовљани, Хрватска.

Наставниците кои учествуваа на мобилноста, Мирослава Павлова-Аневска и Весна Стрезовска, ги преставија активностите за време на мобилноста на останатите колеги од нашето училиште. Презентацијата можете да ја погледнете подолу

Прва мобилност на наставници во рамките на Еразмус+ КА229 проект „Креативни читатели“

Во рамките на Еразмус+ КА229 проектот „Креативни читатели“ (Creative readers) беше одржана прва мобилност на наставници во периодот од 14-18.10.2019 година во с.Липовљани, Хрватска. На мобилноста присуствуваат членови од партнер-училиштата од Хрватска, Чешка, Грција, Латвија и Македонија. Од нашето училиште беа присутни наставникот по англиски јазик, Мирослава Павлова-Аневска и одделенскиот наставник, Весна Стрезовска.

На мобилноста се разгледуваа целите на проектот:

  • развивање на читачката писменост и вештини како основа за подобрени образовни постигања;
  • поттикнување на активното и критичко читање
  • зголемување на мотивираноста за читање
  • употреба на иновативни и креативни пристапи и технологии за обработка на литературни/лектирни дела.

При посетата на училиштето-координатор на проектот ОШ „Јосип Козарац“, беа посетени повеќе нагледни часови на кои се обработуваат и анализираа содржини од лектирни изданија, а во некои од нив се интегрираа содржини и од други наставни предмети како мајчин јазик, биологија, географија, историја и музичко („Биографија на Ивана Брлиќ Мажураниќ“), активност изведена од училишната библиотекарка „Магичниот свет на бајките“ – Библиотеката како место за креативна инспирација и непресушен извор на информации, како и обработка на дело од чешки автор како дел од наставата по јазик на малцинставата (чешки јазик).

Освен активности поврзани со наставни-методските цели на проектот, беа одржани и неколку состаноци на кои се планираа сите активности на проектот (начин на комуникација, поставување на проектот на e-Twinning платформата како и креирање на веб-страна на проектот и сл.), распределбата на обврски и задачи на училиштата партнери, како и детален план за наредната мобилност.

Во рамките на посетата беа посетени неколку институции од културата (Библиотеката во Липовљани, музејот на оружје исл.) и некои знаменитости на главниот град на Хрватска.

Презентација на проектот

На 30.08.2019 година, помошник директор, Милена Игњатова и членовите од Тимот за Еразмус+ проекти направија презентација на проектот пред Наставничкиот совет на училиштето, а на 19.09.2019 година беше направена и презентација на проектот пред Советот на родители.

Пред присутните беа претставени целите на проектот, планираните активности и очекуваните резултати.

Добиен грант од Еразмус+ програмата клучна акција 2 – КА229– Стратешки партнерства за училишна размена

По завршувањето на поцесот на селекција на пристигнатите апликации за рокот за аплицирање кој траеше до 21-ви март 2019 година, Националната агенција за европски образовни програми и мобилност од Хрватска ги објави резултатите од одобрените грантови од подакцијата КА219. ООУ „Лазо Ангеловски“ е едно од училишта со одобрен грант од 20.250 евра. Резултатите можат да се видат на следниот линк.

Одобрениот проект Кретаивни читатели (Creative readers) ќе се рализира во периодот од септември 2019 до август 2021 година. Училиште-координатор на проектот е “Josip Kozarac“ од Липовљани, Хрватска, а партнерите во овој проект покрај ООУ „Лазо Ангеловски“ се училиштата “Zakladni skola a Materska skola” од Опава, Чешка , “4 DIMOTIKO PEFKON” од Грција  и “Saldus novada pasvaldibas Druvas vidusskola” од Салдус, Латвија.

Главна цел на овој проект е развивање на писменоста и поттикнување на учениците да читаат активно и критички со цел развивање на клучните компетенции и развивање на социјалната инклузија и зголемување на мотивацијата за читање.

Проектни активности и резултати:

  • Обработка на лектирни дела со меѓупредметна корелација (македонски јазик со ликовно и музичко образование и странски јазици)
  • Обработка на книжевни дела со употреба на иновативни техники
  • Снимање на видеа и пишување на брошура со примери на добра пракса
  • Консурси за обележување на Интернационалниот ден на мајчиниот јазик
  • Средби со писатели и поети
  • Веб страна на проектот
  • 1 мобилност за тренинг на наставници (Хрватска)
  • 4 ученички размени (Чешка, Македонија, Грција и Латвија)